Goede dingen [Week 15, 2014]

  • ‘Why you should never ever, ever get a tattoo (but having a baby is fine’ van The Ugly Volvo. Ik heb helemaal in een deuk gelegen bij dit hilarische artikel over de bezwaren tegen het nemen van een tattoo die net zo gemakkelijk op het hebben van een kind toegepast kunnen worden. Hoewel ik graag allebei wil (in het geval van een tattoo een tweede, ik ben al de trotse eigenaar van eentje) moet ik zeggen dat ik na het lezen van dit artikel toch meer voel voor een tattoo dan voor een baby.
  • Mijn portfolio staat eindelijk online. Ik heb de afgelopen weken ontzettend veel plezier beleefd aan het doorlezen van al mijn oude blogposts en artikelen die ik ooit (in een ver verleden) geschreven heb. Artikelen waar ik trots op ben, die een bepaalde betekenis hebben of die ik gewoon leuk vind, heb ik op de portfolio pagina gedeeld. Als leesplezier voor jullie, als motivatie voor mezelf.
  • De laatste maanden heb ik heel veel stress ervaren waardoor ik wat kilo’s ben kwijt geraakt. Nu vind ik dat zelf geen overbodige luxe dus dat houd ik graag zo. Nu mijn gekneusde enkel weer genezen is, kan ik eindelijk weer sporten en dus hang ik met extreem veel plezier weer vier keer per week in de gewichten (langzaam opbouwen is niet aan mij besteed, ik ben gek op trainen) en loop ik hard. Toch is een artikel als dit op NSMBL.nl over gezond afvallen nooit een overbodige luxe. Alleen dat puntje over het afzweren van alcohol… dat negeer ik gewoon vakkundig.
  • Verliefd zijn. Is. Zo. Fijn. Echt. Proberen elkaar iedere dag te zien. Uren op een terras zitten, wijn drinken en toekomstplannen maken of fantaseren over hoe onze eventuele bruiloft er uit gaat zien en wie we dan zouden uitnodigen. Het ritueel van iedere ochtend samen thee drinken, hoe vroeg hij ook de deur uit gaat. Iedere avond samen Scandal kijken. Samen door musea dwalen. Zomerplannen maken. I love it.
  • Couscous met Varkenshaas. Mijn lief en ik proberen zoveel mogelijk iedere avond samen te koken, en dan bij voorkeur een recept uit een kookboek of uit de Allerhande. Wijntje erbij, dag doornemen en ondertussen heerlijk eten bereiden. Afgelopen week aten we couscous met varkenshaas. Met name de couscous was verrukkelijk. Jammer alleen dat couscous niet glutenvrij is en ik daarna dus gezegend ben met een pijnlijke buik. Maar deze couscous is het waard.
  • En als afsluiter van deze week en als begin van hopelijk een heel mooi weekend: Dana Williams en Leighton Meester die samen ‘Dreams’ van Fleetwood Mac zingen. Sowieso een heel mooi liedje. Maar deze cover is gewoon prachtig. En voorzover dat nog mogelijk is, ben ik nog net iets meer verliefd geworden op Leighton Meester (mijn nummer 1 girlcrush):

Fijn weekend!

3 gedachtes over “Goede dingen [Week 15, 2014]

Geef een reactie

