Favorieten du jour: oktober 2014

Daar ben ik weer! Na vol goede moed in maart weer met mijn weblog begonnen te zijn, bloedde deze na ruim een maand weer dood. Ik trapte in een valkuil waarvan ik weet dat velen er met mij ingetrapt zijn: het aantal reacties en pageviews. Gewend aan een relatief populaire blog, vond ik het teleurstellend dat ik nu weinig pageviews en weinig reacties had. In plaats van dat ik voor mezelf schreef, schreef ik voor anderen. Juist omdat ik het fijn vind om mensen te raken met mijn blogs. Toch bleef het kriebelen. Ik mis het schrijven, mijn gedachtes op papier zetten maar ook het eenvoudigweg delen van leuke plekken, series, boeken, whatever. Instagram is daarvoor leuk, maar niet optimaal. Daarom besluit ik om gewoon weer te gaan schrijven. Hier en daar worstelend met het privacy issue (hoe veel schrijf ik, hoe veel deel ik?) hoop ik weer een mooie blog neer te zetten waarin ik mijn ei kwijt kan, maar ook andere mensen mee kan raken, ongeacht of dat met een lach of een traan is (zoals deze prachtige comment). En ik heb genoeg om over te schrijven: in een jaar tijd is mijn hele leven op zijn kop gezet: van samenwonend in Haarlem en een vaste baan met toekomstperspectief is binnen een jaar mijn relatie uitgegaan, ben ik verhuisd, kreeg ik een nieuwe relatie, verloor ik mijn baan, vond ik een nieuwe baan, werd ik ten huwelijk gevraagd en ging ik samenwonen met mijn lief en zijn zestienjarige zoon in een nieuwe stad. Genoeg te vertellen dus! Maar eerst, to start easy, een blog over mijn favorieten du jour.

10686820_961215833894540_7990691914937206260_nHoopdance
Afgelopen zondag organiseerde Lin haar eerste Hoop & Juice Club: een workshop Hoopdance door Robin en achteraf een vers, door Lin, gemaakt bieten-appel sapje. En wat was het leuk! Ik kan me herinneren dat ik als kind nooit een ster was in het omhoog houden van een hoepel (nu overigens nog steeds niet) maar was het heerlijk om in het zonnetje bij de Kralingse Pas lekker te dansen op de muziek en met de hoepel rond te zwieren. Het gaf een gevoel van vrijheid en ik werd er helemaal ontspannen van, iets dat ik de laatste tijd goed kan gebruiken. En daarom ga ik vanaf eind oktober een zesweekse workshop volgen bij Robin in Rotterdam. Ik ga waarschijnlijk heel vaak de hoepel tegen mijn neus slingeren, maar ook zwieren, dansen, genieten en ontspannen. Heerlijk!

1NUL8-rotterdam02

[Credits: 1nul8.nl]

Zondag namiddagen met wijn en een verloofde
Niets heerlijker dan op zondag rond een uur of drie/vier met mijn lief een leuke kroeg op te zoeken (al dan niet na een middagje Kunsthal) en daar het weekend af te sluiten met een lekker wijntje, een hapje en fijne gesprekken. Sinds ik in Delft woon, zijn we op zondag vaker in Rotterdam te vinden om naar een nieuwe tentoonstelling in de Kunsthal te gaan. Vaak eindigden we in NRC, maar afgelopen middag besloten we een keer de andere kant op te wandelen en kwamen bij toeval uit bij 1Nul8. Wat een leuke tent! We hebben een paar uur aan de bar doorgebracht met heerlijke wijnen en goede broodjes. Het personeel is vriendelijk en kundig, de inrichting is geweldig en ze schenken Hendrick’s Gin (voor ons gin-lovers een goed teken). Als het aan mij ligt, mijn nieuwe favoriete zondagmiddag hangplek.

hoziermag970

[Credits: diymag.com]

Hozier
Een paar maanden terug kwam er zo nu en dan op 3FM een apart liedje langs: een prachtige stem, een paar langgerekte ‘Aaaaaaamens’ en opeens een geweldige, bombastische overgang. In het begin kon ik geen echte grip krijgen op Take me to Church, maar van het ene op het andere moment greep het me en raakte ik verslingerd. Iedere ochtend en avond draaide ik het in de auto terwijl ik meezong met teksten “I worship like a dog at the shrine of your lies.” Ik was verslaafd. Sinds kort is zijn album uit en wow. Als je op Spotify een album grijs zou kunnen draaien, dan zou dit zo’n album zijn. Bluesy, soms een beetje jazzy en dan weer meer mainstream, maar altijd met dat lekkere ritme van een bassdrum en zijn mooie stem. Geweldig als soundtrack voor de lange autorit naar mijn werk en perfect voor deze herfst.

Een gedachte over “Favorieten du jour: oktober 2014

  1. Sandra zegt:

    Wat een hoop veranderingen in een jaar! Gelukkig ook een hoop leuke dingen. Ik kijk uit naar je volgende stukjes. En ik vind de liedjes van Hozier ook heel apart maar aangenaam.

Geef een reactie

